reklama

I have a dream,

... a keď som sa ráno zobudil a vzal do ruky noviny, zistil som, že do akej skutočnosti som sa zobudil. Nuž čítajte so mnou. Pravda na čelnej strane: „Teplo v zime zdražie, možno až o sedem percent“ . Áno mal som sen, že po Ficovom „hospodárení“ bude lepšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (74)

Plynári totiž navrhli zvýšenie dokonca až o 10%. Tiež sa pýtam, že prečo? Plynári argumentujú tým, že slabé euro je príčinou pri nákupe plynu z Ruska, že pri jeho predaji priamo aj nepriamo slovenským rodinám, prichádzajú tento rok o desiatky miliónov eur. Nuž áno, došlo aj k zmenám v predstavenstve SPP. 3.9.2010 sa stal novým podpredsedom spoločnosti Slovenský plynárenský priemysel, a.s., Ing. MBA Štefan Slezák. Na tomto poste vystriedal JUDr. Antona Nováka, ktorý ukončil svoje pôsobenie v predstavenstve SPP. Zmeny schválilo valné zhromaždenie SPP dňa 2. septembra 2010.Viete čo znamená skratka MBA? To znamená Master of Business Administration. Po slovenský – majster obchodnej administratívy. Nastali aj ďalšie zmeny v predstavenstve SPP. Svoju činnosť ukončili súčasne Ing. Ján Dudášik a Ing. Rastislav Kupka. Nahradili ich noví členovia predstavenstva SPP, Ing. Vladimír Klimeš a Ing. MBA Juraj Ondris. Nuž pozrime sa na to bližšie. Ako laik konštatujem, že došli dvaja „majstri obchodnej administratívy“ a už má byť plyn drahší. Len tak mimochodom, aký je váš mesačný zárobok a ročné odmeny, páni majstri? Tých 7 % nejdú len tak náhodou na vaše odmeny a platy? No dobre, žarty stranou. Milá vláda, musí to skutočne byť? Nestačí len 3,5%?Ak počítame s takou prognózou, že pôjde hore aj DPH z 19% na 21%, možno len na 20% , prosím vás, kto a ako má potom z tých malých dôchodkov vyžiť? Budete kompenzovať celkové zvyšovanie cien všetkého tovaru ? Navrhoval by som také riešenie. Pre tých, čo mesačne zarábajú nad 1500€ montovať také plynomery a elektromery, ktoré sa rýchlejšie točia! Alebo takým, ktorí viac zarábajú násobiť spotrebu akýmsi koeficientom podľa výšky zárobku. Potom nemusíme zvyšovať jednotkovú cenu a nastane spravodlivosť a všeobecná spokojnosť. No, to bol zatiaľ všetko len žart, čo je dnes u nás v móde, všakže. Áno, „I have a dream“ snívam sen o tom, čo všetko urobí nová vláda lepšie ako Ficova, ale žiaľ, čo snom nie je, je to, čo nám zanechala. Podľa Biblie v starom Egypte bolo raz 7 rokov úrodných a 7 rokov neúrodných. U nás bude platiť aký interval? 4 roky pokles životnej úrovne, 4 roky konsolidácie, a potom zase 4 roky pokles? Kedy sa dostaneme z tej „bryndy“ von? Bude to skutočne až v avizovanom roku 2050, keď sa vyhlási ČSRR – Česko-slovenská rajská republika (viď kniha p. Radičovej)? Neviem, ale je mi akosi úzko. Nedobré myšlienky sa mi roja v mojej sivej hlave. Nemyslím na seba. Som už starý a je mi jedno, ako bude tak bude, ale mám rodinu, syna, nevestu, vnukov a dokonca už aj pravnučku, a trápi ma myšlienka, ako bude s nimi, keď nás už tu nebude? Človek už ani nebude môcť spokojne odísť pri pomyslení, aký život ich čaká ?Na záver len toľko. Niektorí politici si myslia, že „fiktívnym“ povolebným úspechom sa všetko končí a môže sa dovolenkovať, (prosím majú na to nárok), ale v takom vážnom, povolebnom čase, by bolo správne sedieť doma a spolupracovať s ostatnými členmi vlády na riešení vážnych ekonomických otázok. Napríklad bývalý pán poradca pána Mikloša mal by teraz ukázať svoje vedomosti a presadzovať to, čo sľuboval pred voľbami. Mohol snáď pre toto vážne obdobie tú dovolenku oželieť. Blíži sa referendum a treba burcovať národ, aby bolo úspešné. Myslím si, že pre niekoho proste neplatí kódex politika, starať sa o veci verejné teraz a v každom čase. I have a dream. Nuž sníval som a zobudil som sa s bolesťami, to znamená, že ešte žijem. A pýtam sa, v dobrom svete som sa dnes zobudil? G.F.K.

Gerhard František Köhler

Gerhard František Köhler

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  1x

rodák z Podbrezovej, t.č. Košičanhlavný konštruktér, strojár t.č dôchodcamám rád šport, hlavne basketbalšachista, fotografista Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu